اردوی اوکراین بستهٔ مهمات خوشه ای را از امریکا دریافت کرد

اردوی اوکراین بستهٔ مهمات خوشه ای را از امریکا دریافت کرد

اردوی اوکراین مهمات خوشه ای را که امریکا وعده کرده بود دریافت کرده است.

قرار است از این مهمات برای تقویت جبههٔ ضد حمله نیروهای اوکراینی دربرابر تهاجم روسیه استفاده شود.

یک نظامی ارشد اوکراین این اظهارات را روز پنجشنبه بعد از اینکه روسیه برای سومین روز پیهم برکیف و دیگر مناطق این کشور حملات هوایی انجام داد٬ ابراز کرد.

اولیکسندر تارناوسکی قوماندان نیروهای اوکراینی در جنوب کشور به تلویزیون (سی ان ان) گفت که ما این مهمات را بدست آوردیم ولی هنوز استفاده نکرده ایم.

وی افزود که نیروهای روسیه می دانند که این مهمات به نیروهای اوکراینی برتری داده و وضعیت میدان جنگ را به گونه اساسی تغییرمیدهد.

واشنگتن هفته گذشته گفت که با وجود خطر این اسلحه در دراز مدت برای مردم ملکی٬ بمب های خوشه ای به اوکراین می دهد.

تارناوسکی گفت که این مهمات در مناطق پرجمعیت جابجا نخواهد شد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اوکراین: بمب‌های خوشه‌ای به دستمان رسید

ج جولای 14 , 2023
اوکراین: بمب‌های خوشه‌ای به دستمان رسید فرمانده عملیات نیروهای مشترک تاوریای اوکراین به سی‌ان‌ان گفته: کی‌یف بمب‌های خوشه‌ای را از آمریکا گرفته و دربارۀ اینکه بمب‌ها در کجا استفاده شود تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ البته استفاده در مناطق پرجمعیت ممنوع است. بمب خوشه‌ای پس از پرتاب به بمب‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.