تاکید وزیر خارجه ایران بر حل مسئله حق‌آبه از مجراهای حقوقی و سیاسی

تاکید وزیر خارجه ایران بر حل مسئله حق‌آبه از مجراهای حقوقی و سیاسی

وزیر خارجه ایران می‌گوید که تهران مسئله حق‌آبه‌اش را از افغانستان از راه‌های حقوقی و سیاسی در دستور کار خود قرار داده است.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با روزنامه‌ی ایرنا می‌افزاید که سرپرست سفارت ایران در افغانستان، در مسئله حق‌آبه گفت‌وگوهای خوبی با امارت اسلامی افغانستان داشته است.

به باور این مقام ایرانی، گروه‌های مخالف با استفاده از این فرصت می‌خواهند تا میان دو کشور دوست تنش ایجاد کنند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، گفت: «در موضوع حق‌آبه ما از مسیر حقوقی و از مسیر سیاسی مسئله را در دستور کار داریم.»

آقای عبداللهیان افزود: «خوشبختانه مقام‌های هیات حاکمه افغانستان هم مذاکراتی خوبی را با جناب آقای کاظمی قمی داشتند و هم به نتایج خوبی داریم دست یابی پیدا می‌کنیم.»

از سویی هم، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی تاکید می‌ورزد که تنها راه‌حل این مسئله، از مجراهای دیپلوماتیک انجام خواهد شد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شمار قربانیان برخورد قطارها در هند به بیش از ۲۰۰ کشته و ۹۰۰ زخمی افزایش یافت

ش ژوئن 3 , 2023
شمار قربانیان برخورد قطارها در هند به بیش از  ۲۰۰ کشته و ۹۰۰ زخمی افزایش یافت مقام‌های هندی گفته‌اند که در نتیجه واژگون‌ شدن یک قطار از ریل و برخورد آن با چند قطار دیگر در شرق این کشور، تا کنون ۲۳۳ تن جان باخته و دست‌کم ۹۰۰ نفر دیگر […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.