سازمان جهانی صحت از فلج شدن دو کودک بر اثر پولیو در افغانستان خبرداده است

سازمان جهانی صحت(WHO) گفته است که در سال گذشته‌ میلادی ۲۰۲۲، دو کودک در پی ابتلا به بیماری فلج کودکان یا پولیو فلج شدند.

این سازمان امروز پنجشنبه، ۱۴ ثور، با نشرتوییتی گفته است که با واکسیناسیون موارد پولیو به صفر خواهد رسید و افغانستان عاری از این بیماری خواهد شد.

به گفته سازمان جهانی صحت، این رقم کم‌ترین تعداد موارد ثبت‌شده‌ پولیو در افغانستان است.

گفتنی است که افغانستان و پاکستان تنها کشورهای اند که تا اکنون موفق به محو کامل پولیو نشده‌اند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

عبدالله المطیری سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان شد

ش مه 6 , 2023
فدراسیون فوتبال افغانستان اعلام کرده است که عبدالله المطیری از کشور کویت هدایت تیم ملی فوتبال افغانستان را بر عهده خواهد گرفت. فدراسیون فوتبال کشور امروز پنجشنبه، ۷ ثور، در صفحه‌ رسمی فیس‌بوکش نگاشته است که قرار است آقای المطیری برای امضای قرارداد، مراسم معرفی و نشست مطبوعاتی به‌زودی وارد کابل […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.