سازمان جهانی صحت: پاندمی کرونا دیگر یک وضعیت اضطراری نیست

براساس گزارش رسانه های بین المللی، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی صحت گفته است که پاندمی کرونا دیگر یک وضعیت اضطراری برای صحت جهانی نیست.

او افزوده است با وجود این‌که، تقریبا ۷ میلیون فوتی از سراسر جهان به سازمان جهانی صحت گزارش شده است، «ما می‌دانیم که تعداد واقعی چندین برابر بیشتر و دست‌کم ۲۰ میلیون نفر است.»

به نقل از رویترز، کمیته اضطراری سازمان جهانی صحت، به روز جمعه، ۱۵ ثور، در جلسه ای به سازمان ملل توصیه کرده است که به وضعیت اضطراری بهداشت عمومی که بیش از سه سال است که برقرار است، پایان دهد.

رئیس سازمان جهانی صحت گفته است که این اقدام نشانه پیشرفتی است که جهان در این زمینه‌ها داشته است، اما کووید-۱۹ اینجا باقی‌مانده است، حتی اگر دیگر نشان دهنده یک وضعیت اضطراری نباشد.

او گفت: «کووید جهان را و ما را تغییر داده است. اگر به شرایط قبل از COVID-19 برگردیم، در یادگیری درس‌های خود ناکام خواهیم بود و نسل‌های آینده خود را محکوم به شکست خواهیم کرد.»

بر اساس آمارهای سازمان جهانی صحت، میزان مرگ و میر از بیش از ۱۰۰ هزار نفر در هفته در ۲۰۲۱ به بیش از ۳۵۰۰ نفر در هفته منتهی به ۲۴ اپریل ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

طبق آمارهای رسمی، ایالات متحده با بیش از ۱ میلیون و ۱۶۲ هزار نفر قربانی، در رده اول میزان تلفات جهانی کووید قرار دارد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک مرد در ولایت تخار با شلیک گلوله شکاری خودش را کشت

ش مه 6 , 2023
این رویداد روز گذشته جمعه، ۱۵ ثور، در مربوطات ولسوالی ینگی‌قلعه‌ این ولایت رخ داده است. عبدالمبین صافی، سخنگوی فرماندهی امنیه‌ تخار، گفته است که این مرد عبدالاحمد نام داشته است. به گفته سخنگوی فرماندهی امنیه‌ تخار، عبدالاحمد باشنده‌ روستای «هزاره‌قشلاق» ولسوالی ینگی‌قلعه بوده و توسط سلاح نوع «شکاری بر […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.