افزایش بیماری کولرا در افغانستان؛ وزارت صحت گزارش سازمان صحی جهان را رد کرد

افزایش بیماری کولرا در افغانستان؛ وزارت صحت گزارش سازمان صحی جهان را رد کرد

خبرگزاری همنوا: وزارت صحت عامه، گزارش‌ها در مورد افزایش واقعات مثبت بیماری وبا یا کولرا و واقعات فوتی ناشی از این بیماری در افغانستان را رد کرد.

وزارت نوشته که گزارش‌های منتشرشده در این مورد، به استناد از گزارش اخیر سازمان صحی جهان بوده و این گزارش برای منطقه مدیترانه شرقی نشر شده که از واژه اسهال حاد برای ارقام افغانستان استفاده شده‌است.

به گفته این وزارت، این امر هیچ ارتباطی با ارقام واقعی بیماری کولرا ویا وبا ندارد.

این وزارت از رسانه‌ها خواسته‌است که در تهیه گزارش‌ها به‌صورت حرفه‌ای و دقیق عمل کرده و اطلاعات دقیق و واقعی مربوط به بیماری‌ها را با شهروندان و جامعه جهانی به اشتراک بگذارند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تیم ملی کریکت افغانستان تیم کریکت استرالیا را شکست تاریخی داد

ی ژوئن 23 , 2024
تیم ملی کریکت افغانستان تیم کریکت استرالیا را شکست تاریخی داد خبرگزاری همنوا: تیم ملی کریکت افغانستان در یک مسابقه هیجان انگیز جام جهانی ۲۰ آوره با تفاوت ۲۱ دوش استرالیا را شکست داد. این اولین پیروزی افغانستان در برابر استرالیا در تاریخ کریکت می‌باشد. در این بازی افغانستان نخست […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.