محترم الحاج مولوی امان الله “حسن” رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز از یک باب سردخانه معیاری که به هزینه شخصی اعمار گردیده است بازدید بعمل‌آوردند.

محترم الحاج مولوی امان الله “حسن” رئیس زراعت، آبیاری و مالداری ولایت کندز از یک باب سردخانه معیاری که به هزینه شخصی اعمار گردیده است بازدید بعمل‌آوردند.

مورخ ۱۴۴۵/۱۱/۲۷ ه ق

این سردخانه که به هزینه ۴.۵ میلیون افغانی اعمار گردیده است، ظرفیت نگهداری ۲٠٠ متریک تن مواد را در خود داشته و در حدی مشکلات تجاران و فروشنده‌گان میوه‌جات و سبزیجات را مرفوع ساخته است، از آنجایکه تعدادی از تجاران میوه و سبزی در محل حضور داشتند از اعمار این سردخانه اظهار خرسندی نموده و از رئیس صاحب زراعت ولایت کندز تقاضا کردند که با اعمار سردخانه های معیاری با ظرفیت بیشتر دهاقین و فروشنده‌گان را کمک نمایند.

محترم الحاج مولوی امان الله “حسن” رئیس زراعت ولایت کندز اعمار سردخانه‌ها را یک اقدام نیک در جهت نگهداری میوه جات و سبزیجات دانسته، تجاران را در قسمت انجام کارهای مشابه که سبب انکشاف سکتور زراعت و رشد اقتصاد دهاقین گردد تشیویق کرده همچنان در رابطه به تقویت هماهنگی سکتور خصوصی با ریاست زراعت تأکید نمودند، در اخیر بیان داشتند؛ که ریاست زراعت همیشه موضوع اعمار سردخانه معیاری به ظرفیت 5000 متریک تن را با موسسات و وزارت زراعت شریک ساخته، طی پیشنهادات مشخص جهت رفع مشکلات دهاقین از نگاه نبود سردخانه اقدام صورت گرفته است.

قابل ذکر است که دو باب سردخانه به ظرفیت های 1500و 200 متریک تن در مرکز و ولسوالی خان آباد ولایت کندز از طرف مقام محترم وزارت زراعت در نظرفته گرفته شده است که ان‌شاءالله عنقریب کار اعمار آن آغاز میگردد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش آمار ماهانه وبا در کشور

ش ژوئن 22 , 2024
افزایش آمار ماهانه وبا در کشور سازمان صحت جهانی: در ۵ ماه اخیر، ۲۵ افغان براثر بیماری وبا جان باختند سازمان صحت جهانی گزارش داد در ۵ ماه گذشته ۲۵ تن براثر بیماری کولرا / وبا در افغانستان جان باخته اند. این سازمان در تازه‌ترین گزارش خود گفت از ۱۱ […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.