محترم ملا عبدالغنی برادر آخند با معاون وزیر امور خارجه قطر دیدار نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند با معاون وزیر امور خارجه قطر دیدار نمود

محترم ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء امروز سوم جوزا ۱۴۰۳ خورشیدی با محمد بن عبدالعزیز آلخلیفی معاون وزیر امور خارجه قطر در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار هر دو طرف روی روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی بحث نموند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء از همکاری قطر با افغانستان در زمینه های گوناگون سپاسگزاری نموده گفت که این روابط هر چه بیشتر گسترش و تقویت یابد. محترم ملا صاحب افزود که در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و سرمایه گذاران قطری می توانند در اینجا در بخش های مختلف سرمایه گذاری نمایند. به گفته محترم ملا صاحب، امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران خارجی مهیا و به طور کامل از آنها حمایت می کند.

معاون وزیر امور خارجه قطر طی سخنانی خویش گفت، آنها سرمایه گذاران این کشور را به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق خواهند کرد و به همین منظور سرمایه گذاران قطری در آینده نزدیک به کابل خواهند آمد.
محمد بن عبدالعزیز الخلیفی افزود، آنها با خطوط هوایی بین المللی قطر از نزدیک کار می کند تا طبق یک میکانیزم منظم پروازهای خویش را به افغانستان آغاز و تقویت روابط تجارتی میان دو کشور افزایش دهند.
وی خواستار شرکت نماینده امارت اسلامی در سومین نشست نمایندگان ویژه افغانستان در دوحه شد و افزود، قطر علاقمند است که در حضور داشت نماینده امارت اسلامی سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید. وی افزود که بدون نماینده امارت اسلامی چنین جلساتی بی نتیجه بوده و در این زمینه موضع خود را به سازمان ملل متحد روشن نموده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت، امارت اسلامی خواستار روابط گسترده سیاسی-اقتصادی با همه کشورها است و با اتخاذ این سیاست به تعامل دوجانبه رو آورده است. محترم ملاصاحب تاکید نمود که بدون نماینده امارت اسلامی کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه ای نمی رسد. بنابراین لازم است در این گونه جلسات به موقف امارت اسلامی احترام گذاشته شود.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رادیو_تلویزیون ملی پنجشیر به نشرات محلی خویش آغاز کرد

ج مه 24 , 2024
رادیو_تلویزیون ملی پنجشیر به نشرات محلی خویش آغاز کرد رادیو_تلویزیون ملی پنجشیر اولین بار امروز رسماً به نشرات محلی خویش آغاز کرد. نشرات محلی رادیو- تلویزیون ملی پنجشیر طی مراسمی با حضور الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر، شکر الله مشعل آمر رادیو تلویزيون ، دست‌اندرکاران و خبرنگاران امروز […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.