رادیو_تلویزیون ملی پنجشیر به نشرات محلی خویش آغاز کرد

رادیو_تلویزیون ملی پنجشیر به نشرات محلی خویش آغاز کرد

رادیو_تلویزیون ملی پنجشیر اولین بار امروز رسماً به نشرات محلی خویش آغاز کرد.

نشرات محلی رادیو- تلویزیون ملی پنجشیر طی مراسمی با حضور الحاج حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر، شکر الله مشعل آمر رادیو تلویزيون ، دست‌اندرکاران و خبرنگاران امروز بار اول رسماً افتتاح شد.

والی پنجشیر در مراسم افتتاح صحبت کرده گفت که شبکه های رادیو- تلویزیون و حیثیت چشم و گوش اجتماع را دارد و همین نهادهای رسانه‌ای است که جز لاینفک جامعه بشری می‌باشد.

الحاج حافظ محمد اغا حکیم والی پنجشیر همچنان بار دیگر تاکید کرد که باید دست‌اندرکاران طبق پالیسی و اصول امارت اسلامی افغانستان در چوکات شریعت نشرات کنند و آنچه معیار خبرنگاری ایجاب می‌کند طبق آن پیش بروند و از نشرات مبتذل جدا جلوگیری کنند و کوشش به نشر و پخش برنامه‌های آموزشی دینی داشته باشند.

الحاج حافظ محمد اغا حکیم خاطر نشان کرد که او همیشه در قسمت حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران در سطح پنجشیر تلاش کرده و در آینده نیز به آن پابند میباشد.

وی بار دیگر از مسؤلین و دست‌اندرکاران شبکه رادیو و تلویزیون ملی پنجشیر و دیگر خبرنگاران خواست که در انعکاس حقایق و جلوگیری از هرگونه شایعات علیه نظام اسلامی تلاش کنند و در قبال نظام و مردم خود مسؤلیت اسلامی و ملی را ادا نمایند.

دراین حال شکر الله مشعل آمر رادیو – تلویزیون ملی پنجشیر می‌گوید که اکنون امکانات بسیار محدود در دست دارند، اما با تلاش های مقام ولایت و دفتر رسانه های این ولایت ، اداره ملی رادیو و تلویزیون ملی افغانستان و همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ توانستند تا بولتن‌ های خبری و برنامه های محلی خویش را در این ولایت آغاز کنند.

وی افزود که ستدیوهای این شبکه با امکانات دست‌ داشته برای آغاز نشرات فعال است و نیز تجهیزات تخنیکی، به ویژه «لایتنگ و صوند سیستم» آن آماده می‌باشد.

از سوی هم دست‌اندرکاران این شبکه اطمینان می‌دهند که آنان در قسمت تولید برنامه‌های مفید و نیز استحکام پایه‌های نظام اسلامی از طریق نشرات خویش تلاش خواهند کرد.

از سوی دیگر ولی میرزاد مسؤل نشرات تلویزیون ملی پنجشیر میگوید طبق پالیسی نشراتی تلویزیون ملی افغانستان نیم ساعت وقت برای برنامه های محلی گرفته شده است که در این زمان بلتن های خبری و برنامه های ارزشمند و پرمحتوا را خدمت بیننده ها به نشر می‌سپارند.

مولانا نصرالله ملک زاده رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت پنجشیر میگوید این اولین‌ نشرات محلی رادیو تلویزیون پنجشیر می باشد و در گذشته ها تنها برنامه های تلویزیون ملی افغانستان از طریق این اداره به نشر می رسید.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برای اولین بار ادارات ولسوالیهای ولايت پنجشیر از نور برق مستفید شدند، و ۱۸۰ کیلو ولت برق افتابی در این ولسوالیها تولید شد.

ش مه 25 , 2024
برای اولین بار ادارات ولسوالیهای ولايت پنجشیر از نور برق مستفید شدند، و ۱۸۰ کیلو ولت برق افتابی در این ولسوالیها تولید شد. ۱۴۴۵/۱۱/۱۷ بعد از سالها تامین برق آفتابی برای تاسیسات ولسوالی‌ ها قومندانی های امنیه ولسوالیهای ولايت پنجشیر.   انرژی برق آفتابی برای تأسیسات ولسوالی ها و قومندانی […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.