ایجاد تسهیلات برای موزیم در هرات

ایجاد تسهیلات برای موزیم در هرات

مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات خبر از ساخت مجتمع موزیم‌ها در هرات خبر می‌دهند.

خبرگزاری همنوا: مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات امروز دوشنبه ۳۱ثور ۱۴۰۳ می‌گویند:« در راستای موزیم تسهیلات فراوانی را برابر نموده که مهم‌ترین آن برداشتن اقدامات مقدماتی جهت ساخت مجتمع موزیم‌ها در هرات می باشد.»

الحاج مولوی احمد الله متقی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید:« همزمان با فرا رسیدن روز جهانی موزیم، آمار گردشگرانی که از موزیم دیدار نموده اند نیز افزایش یافته است.»

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات علاوه نمود که، هم‌اکنون در موزیم هرات 3000 اثر موجود بوده که 500 اثر آن از گونه‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.»

از سوی دیگر عبدالجبار نورزایی مدیر موزیم هرات می‌گوید:« در موزیم هرات آثار و وسایل ارتباطات جمعی نیز نگهداری می شود که آثار یاد شده صد سال قدامت تاریخی دارد.»
همچنان مدیر موزیم هرات می‌افزاید آثار موزیم و آرشیف این ولایت، بین 2 تا 6 هزار سال قدامت تاریخی دارد.

لازم به ذکر است که موزیم هرات بعد از موزیم ملی کشور دومین موزیم در سطح کشور می باشد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترکش ایرلاینز پرواز هایش را از سرگرفت

چ مه 22 , 2024
ترکش ایرلاینز پرواز هایش را از سرگرفت شرکت هوایی ترکش ایرلاینز پس از تقریبا سه سال پروازهایش را به کابل از سر گرفت خبرگزاری همنوا: سفارت ترکیه در کابل اعلام کرده که شرکت هوایی ترکش ایرلاینز که، پس از تسلط دوباره امارت اسلامی به تعلیق در آورده شده بود، روز […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.