نشست خبری درپیوند به حمایت از پیام شیخ القران و الحدیث ملاهیبت الله آخوندزاده، به مناسبت عید سعید فطر

نشست خبری درپیوند به حمایت از پیام شیخ القران و الحدیث ملاهیبت الله آخوندزاده، به مناسبت عید سعید فطر

مجمع علما، متنفذین و نخبگان افغانستان، روز دوشنبه(۲۱ حمل ۱۴۰۳) در کابل «به حمایت از پیام ملاهیبت الله اخوندزاده، رهبرامارت اسلامی نشستی خبری دایر نمودند».

این نشست که با حضور رسانه های ملی و بین المللی دایر گردیده بود، اقای نوروز علی سلیمی معاون سیاسی مجمع علما و متنفذین افغانستان گفت: در طول بیست سال گذشته، یکی از مشکلات اساسی در افغانستان این بود که احزاب، گروها و تیکه داران قومی، پیوسته مسایل قومی را دامن می زند و مردم را به نفاق های قومی و مذهبی تشویق و ترغیب می کردند.
خوشبختانه در نظام امارت اسلامی، با تاسی از دستور صریح امرالمومنین، شیخ القران و الحدیث ملاهیبت الله حفطه الله، که در پیام ایشان نیز به صراحت تاکید شده است، الحمدلله مسائل قومی و مذهبی به کلی ریشه کن شده اند.
اقای نوروز علی سلیمی افزود که در پیام امرالمومنین، امده است که همه ی مردم افغانستان اولاد همین وطن هستند و افغانستان خانه مشترک تمام اقوام افغانستان است.
اقای سلیمی علاوه نمود که پیش از پیروزی امارت اسلامی، همسایه های ما، مرزشکنی می کردند، اما اکنون از تمامیت ارضی کشور و از وجب وجب این خاک دفاع می شود این خود بیانگر رهبری واحد و یک زعیم دلسوز است.
اقای سلیمی تاکید کرد که ما علیه روس جهاد کردیم اما ازاینکه رهبری واحد وجود نداشت، جهاد ما بی نتیجه ماند. اما حالا که افغانستان رهبرواحد دارد ما عملا نتیجه جهاد را علیه اشغال این بیست سال می بینیم.
اقای سلیمی گفت، پیام امیرالمومنین حفظه الله، برگرفته از همان پیام و احکام قران کریم است، لذا من به نمایندگی از مجمع علما، از پیام شیخ القران والحدیث ملاهبیت الله اخوندزاده تبعیت و اعلان حمایت می کنم.

سید عبدالطیف سجادی، نویسنده و استاد دانشگاه و از اعضای اجماع ملی استقلال و صلح افغانستان، که یکی دیگر از سخنرانان در این نشست خبری بود، گفت:
در قدم اول ما خداوندرا سپاسگزاریم که بعد از پنج دهه جنگ و ناامنی مردم افغانستان صاحب یک نظام اسلامی شده اند، مردم افغانستان، با تحمل رنج ها و مشقت های زیاد، الحمدالله اکنون به آرزوی دیرنه ای شان دست یافته است و زیر سایه ای یک نظام اسلامی نفس می کشند.
اقای سجادی علاوه نمود که پیام شیخ القران و الحدیث، ملاهیبت الله رهبری امارت اسلامی افغانستان، دارای نکات بسیار ارزنده، مهم و اساسی است، یکی از نکات که می توان از ان نام برد، این است که در این پیام به صراحت آمده است که امتیاز تنها بر اساس تقوا و امانتداری است و مسایل قوم، مذهب و سمت در این نظام ذره جایگاه ندارند.
اقای سجادی افزود که مردم در این نظام، معنای برابری، برادری و یک رنگی را نسبت به نظام های گذشته عملا می بینند.
اقای سجادی ضمن تاکید بر حمایت ازنظام و تبعیت از امیرالمومنین، علاوه نمود که امارت اسلامی در بخش های توسعه اقصادی، تامین امنیت و سیستم آموزشی، ساخت و ساز زیربناها، رشد چشم گیری داشته است و بسا جای خوشحالی است که مردم ازنظام شان حمایت و از زعیم فداکار و پرهیزگارشان تبعیت می کنند.

شیخ محمد حسین احمدی از اعضای مجمع علما و متنفذین، که یکی دیگر از سخنرانا این نشست بود، او گفت:
ماها امروز در اینجا جمع شده ایم، تا حمایت خودرا از پیام مهم و سازنده مقام رهبری امارت اسلامی، شیخ القران و الحدیث اعلان بداریم. پیام امیرالمومنین، برگرفته از احکام الهی است و تبعیت ازاین پیام به منزله تبعیت از دستور قران کریم است.
وی افزود که در این پیام، به صراحت از تامین عدالت، مبارزه باظلم، حمایت از مظلوم سخن گفته شده است.
مسئله دوم، موضوع امنیت است که سرنوشت مردم ما پیش از این متاسفانه با قتل و کشتار گره خورده بود، اما اکنون از برکت این نظام اسلامی تمام مردم افغانستان از امنیت کامل بر خوردار اند.
اقای احمدی علاوه نمود که در پیام امیرالمومنین به دونوع امنیت ظاهری و باطنی اشاره شده است.
امنیت ظاهری یعنی حفاظت از مال، جان، ابرو و حثیت مردم و امنیت باطنی، یعنی جلوگیری از فساد های اخلاقی و اداری و حفظ استقلال و دفاع از تمامیت ارضی کشور. اقای احمدی ضمن اعلان حمایت پیام ملاهیبت الله آخوندزاده، تاکید کرد که باید همه ی مردم افغانستان از امیرشان تبعیت و از نظام شان حمایت نمایند.

شیخ محمد حسین عارفی یکی دیگر از اعضای مجمع علما، ضمن ابراز تعبیت از پیام عیدی امیرالمومنین و با تاسی از قوانین نظام امارت اسلامی گفت:
جلو گیری از مواد مخدر یکی از موضوعات مهم و اساسی است که در طول این بیست سال دشمنان افغانستان از آن به حیث یک اهرم فشار علیه افغانستان استفاده می کردند و حتا اسنادی وجود دارد که در سفارتخانه ها تجارت می شده است که متاسفانه این مسئله آبرو و حیثت ملی مارا لکه دار می کرد.
اقای عارفی علاوه نمود که تنفیذ شریعت و مسئله امرباالمعروف ونهی از منکر، عقیده تمام مردم افغانستان است و ما باورداریم که تنفیذ شریعت و امر به معروف می توانند مردم را از هرگونه فلاکت و بد بختی نجات دهند.
اقای عارفی به سلسله نکات مهم پیام شیخ القران والحدیث پرداخته و گفت، پیام امیرالمومنین حیاتی، سازنده و در جوامع سلامی کارساز است، وی افزود که در پیام شیخ صاحب روی دفاع از مظلوم به صراحت تاکید شده است بخصوص بر مسئله فلسطین که تمام کشورهای اسلامی باید در موضوع فلسطین احساس مسئولیت نمایند.

۲۰/ حمل ۱۴۰۳

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد تسهیلات برای موزیم در هرات

د مه 20 , 2024
ایجاد تسهیلات برای موزیم در هرات مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات خبر از ساخت مجتمع موزیم‌ها در هرات خبر می‌دهند. خبرگزاری همنوا: مسوولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات امروز دوشنبه ۳۱ثور ۱۴۰۳ می‌گویند:« در راستای موزیم تسهیلات فراوانی را برابر نموده که مهم‌ترین آن برداشتن اقدامات […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.