بیست و ششم ماه دلو، برابراست به سالروز خروج ارتش شوروی ( روسیه ) از افغانستان.

بیست و ششم ماه دلو، برابراست به سالروز خروج ارتش  شوروی ( روسیه ) از افغانستان.

نعیم الله نصیری خبرگزاری همنوا

سال ۱۴۰۲ ماه دلو

کابل افغانستان

راجع به ۲۷ دلو و خروج ارتش شوروی

در بیست و ششم ماه دلو سال ۱۳۶۷هجری خورشیدی، آخرین واحدهای ارتش اتحاد جماهیر شوروی پیشین، در نتیجۀ مبارزۀ «مجاهدین» از افغانستان بیرون شدند و به حضور ده ساله شان در این کشور، پایان دادند.

مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان، از سالروزاخراج ارتش شوروی سابق روز جمعه ۲۷ دلو ۱۴۰۲ تحت عنوان”اسلام و کفر؛ تقابل عزتمندانه و پیروزی شکوهمندانه علت‌ها و پیامدها” ان درغرب کابل تجلیل کردند

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت:چهار اصل( توحید، پیروری از پیامبران الهی، پاک‌سازی محیط از گناه و بازگشت به ارزش‌های اسلامی) باعث عزت و پیروزی یک ملت است.

آقای مزاری افزود: اگر این چهار اصل در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی رعایت شود در دنیا و آخرت پیروز می‌گردد.

وی با بیان اینکه مردم افغانستان با رعایت این چهار اصل قدرت‌های بزرگ جهان را شکست دادند، گفت: افغانستان بستر تقابل بسیار وسیع کفر و اسلام است؛ مبارزه مردم افغانستان علیه کفر در جهان کم نظیر است، افتخار می‌کنم که شهروند این کشور هستم به عنوان یک سرباز در سرزمین زندگی می‌کنم.

آقای مزاری تصریح کرد اولین تقابل مردم افغانستان با انگلیس‌ها بود مردم با داشتن چهار اصل یاد شده

 

در مقابل شوروی سابق جهاد کردند؛ پیروز شدند و ساختار کمونیزم را به ذباله تاریخ انداختند

وی با بیان اینکه مردم افغانستان با رعایت این چهار اصل قدرت‌های بزرگ جهان را شکست دادند،

گفت: افغانستان بستر تقابل بسیار وسیع کفر و اسلام است؛ مبارزه مردم افغانستان علیه کفر در جهان کم نظیر است، افتخار می‌کنم

که شهروند این کشور هستم به عنوان یک سرباز در سرزمین زندگی می‌کنم.

۱۴۰۲

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هیت رهبری خبرگزاری صدای آفغان آوا از بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای آفغان آوا در کابل گرامیداشت شد

ش مارس 9 , 2024
هیت رهبری خبرگزاری صدای آفغان آوا از بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای آفغان آوا در کابل گرامیداشت شد نعیم الله نصیری خبرگزاری همنوا افغانستان ، کابل سال ۱۴۰۲ گرامیداشت بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری افغان( آوا ) روز جمعه از بیست و دومین سالروز تاسیس خبرگزاری صدای افغان […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.