عفو بین‌الملل خواستار بسته شدن دایمی زندان گوانتانامو شد

عفو بین‌الملل خواستار بسته شدن دایمی زندان گوانتانامو شد

سازمان عفو بین‌الملل امریکا در بیست‌ودومین سال روز تأسیس زندان گوانتانامو گفته است که ایالات متحده باید پس از ۲۲ سال نقض حقوق بشر، این زندان را ببندد.

این سازمان چهارشنبه‌شب، ۱۰ جنوری، در بیانیه‌ای نگاشته است که دست‌کم ۳۰ مرد بدون اتهام به جرمی از چندین سال به این‌سو در این زندان نگه‌داری می‌شوند.

دافنه اویاتار، مسوول برنامه امنیت با حقوق بشر در سازمان عفو بین‌الملل ایالات متحده در این مورد گفته است: «این افتضاح است که ۲۲ سال پس از این‌که دولت امریکا زندان گوانتانامو را برای بازداشت مردان مسلمان خارج از دسترس قوانین این کشور باز کرد، این نقض حقوق بشر امروز نیز ادامه دارد.»

به گفته وی، به‌رغم این‌که امریکا نیروهای‌اش از فغانستان را بیرون کرده است، اما شماری از زندانیان هنوز در زندان گوانتانامو به‌سر می‌برند.

طبق بیانیه، حدود ۱۰ سال پیش  ۱۶ زندانی در گوانتانامو از سوی نهادهای امنیتی امریکا بی‌گناه شناخته شده‌اند، اما برخی از آنان تا کنون به‌گونه غیرقانونی در این زندان نگه‌داری می‌شوند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دو افسر ارتش پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند

پ ژانویه 11 , 2024
دو افسر ارتش پاکستان در خیبرپختونخواه کشته شدند در حمله افراد مسلح، بر نیروهای امنیتی پاکستان در منطقه لکی مروت، ایالت خیبرپختون‌خواه پاکستان، دست‌کم دو افسر ارتش این کشور کشته شدند. مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که در این حمله، دو فرد مسلح نیز کشته شده‌اند. تا اکنون گروهی مسوولیت این […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.