هشتمین جشنواره ملی گل زعفران و غذاهای محلی در هرات برگزار شد

هشتمین جشنواره ملی گل زعفران و غذاهای محلی در هرات برگزار شد

مسولان در ریاست زراعت هرات در جریان جشنواره گل زعفران از افزایش حاصلات زعفران در هرات خبر داده و می گویند که خشکسالی ها تاثیرات چندانی روی زعفران نداشته است.

مولوی پیر محمد حلیمی رئیس زراعت ومالداری هرات می گوید که در سال گذشته حاصلات زعفران ۲۰ تن و در سال آینده ۳۰ تن پیش بینی می شود.

در همین حال محمد امین یوسف آمر اجراییه اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات می گوید که در ۸ ماه گذشته ۲۱۸۶۴ کیلو به خارج کشور صادر شده است.

آقای یوسف می گوید که ارزش این صادرات ۲۱ میلیون ۵۶۱هزار دالر می باشد که به کشور های عربی و هندوستان صادر شده است.

با این حال دهقانان زعفران کار می گویند که قیمت زعفران در کشور خوب است اما اگر به کشورهای عربی صادر شود به قیمت مناسب تری بفروش میرسد.

در بخشی از این نمایشگاه که غذاهای محلی هرات توسط خانم ها به نمایش گذاششده است آنان می گویند که این نمایشگاه به معرفی و آشنایی جوانان به انواع خوراکه‌ها موثر تمام می شود.

گفتنی است که زعفران کشور طی چندین سال است که مقام اول را در جهان از لحاظ کیفیت از آن خود کرده است.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

وزارت امور خارجه‌ی روسیه اعلام کرده است که اولین سفر رسمی ایوان گیل، وزیر امور خارجه‌ی ونزویلا به روسیه از تاریخ 15 تا 17 نوامبر انجام خواهد شد.

پ نوامبر 16 , 2023
وزارت امور خارجه‌ی روسیه اعلام کرده است که اولین سفر رسمی ایوان گیل، وزیر امور خارجه‌ی ونزویلا به روسیه از تاریخ 15 تا 17 نوامبر انجام خواهد شد. در جریان این سفر، وی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه‌ی روسیه دیدار و گفت‌گو خواهد کرد. پیش از این، ماریا زاخارووا، […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.