نمایشگاه بی‌بی خدیجه کبرا( رض) با امضای ۷۸قرار داد خاتمه یافت

نمایشگاه بی‌بی خدیجه کبرا( رض) با امضای ۷۸قرار داد خاتمه یافت

مراسم که به همین مناسبت در دفتر مرکز نمایشگاه ملی و بین‌المللی افغانستان برگزار گردیده بود.

محترم محمدزبیر دین‌پرور، رئیس عمومی تجارت بین‌الملل وزارت صنعت و تجارت گفت: با آمدن ا.ا.ا حق زنان به شکل واقعی و شرعی آن به زنان افغان داده شده است.

وی این نمایشگاه را در تاریخ کشور بی بدیل دانسته افزود: این اولین نمایشگاه ویژه زنان در تاریخ افغانستان است.

در ادامه محترم قابل‌محمد عابد، رئیس نمایشگاه‌های وزارت صنعت و تجارت برگزاری اینچنین نمایشگاه را برای زنان کشور سود‌مند دانسته افزود: ا.ا.ا برای رشد صنعت و معرفی آن از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نمی‌کند.

همچنان بانو سلما یوسفزی، رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان در حاشیه این مراسم دست‌آوردهای نمایشگاه بی‌بی خدیجه کبرا (رض) را قرار ذیل عنوان نمود: امضای۷۸قرارداد، ایجاد کمربند تجاری بین ولایات کشور، تبادل تجارب تجاری میان زنان متشبث، آموزش بلند بُردن استندردهای تولید و بازار یابی برای زنان و ایجاد کمیسیون جهت رفع مشکلات زنان متشبث در سطح ولایات کشور.
او همچنان از تفاهمنامه‌ها میان زنان متشبث و وزارت های محترم کار و امور اجتماعی، وزارت محترم زراعت مالداری و آبیاری و انجمن هوتل‌داران در آینده نزدیک نیز خبر داد.

در اخیر مراسم اختتام نمایشگاه بی‌بی خدیجه کبرا رض به شماری از روسا و کارمندان وزارت صنعت و تجارت و سکتور امنیتی جهت تامین امنیت نمایشگاه لوح تقدیر اهدا گردید.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

متقی: کار ساخت خانه ها در شماری از مناطق زلزله زده ۸۰ فیصد پیش رفته است

س نوامبر 21 , 2023
متقی: کار ساخت خانه ها در شماری از مناطق زلزله زده ۸۰ فیصد پیش رفته است مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، همراه با معین وزارت احیا و انکشاف دهات در حالیکه شماری از مقام‌های محلی نیز حضور داشتند از جریان ساخت خانه ها در مناطق سیاه آب […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.