از روز جهانی هنر اسلامی در کابل بزرگداشت به عمل آمد.

از روز جهانی هنر اسلامی در کابل بزرگداشت به عمل آمد.

در این برنامه که با حضور شماری از معینان و رئیسان وزارت اطلاعات وفرهنگ، علمای کرام، تعدادی از مسئولان نهاد های مختلف دولتی، فرهنگیان وخبرنگاران درکابل برگزار شد، مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، تاکید کرد که این وزارت در زنده نگه داشتن هنرهای اسلامی و حفاظت میراث های فرهنگی وآبده های تاریخی اسلامی، می کوشد.

وی افزود که از ظهور اسلام توجه به هنر ها، معماری و تزئینات وجود داشته و معماران، نقاشان و هنر مندان مسلمان با تلاش و زحمات زیادی در مساجد، مکان های مقدس و ساختمان های مذهبی و تاریخی؛ هنر های خوش نویسی، نقاشی، میناتوری و معماری را به کار برده اند.

معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، خاطرنشان کرد: با حاکمیت امارت اسلامی، در راستای حفاظت از میراث های فرهنگی و آبده های تاریخی، به ویژه آبدهای دوره اسلامی توجه صورت گرفته است که آن را بسنده نمی دانیم.

وی همچنان از تلاش های بیشتر وزارت اطلاعات و فرهنگ در راستای زنده نگه داشتن هنر های اسلامی، حفاظت میراث های فرهنگی و مکان های تاریخی دوره اسلامی اطمینان داد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پروژه ساخت آبرو و سرک فرعی در گذرهای ۳۲ و ۳۳ ناحیه ششم جریان دارد!

د نوامبر 27 , 2023
پروژه ساخت آبرو و سرک فرعی در گذرهای ۳۲ و ۳۳ ناحیه ششم جریان دارد! پروژه ساخت آبرو و سرک فرعی در ساحه قلعه مسلم، کوچه علی خان و سر آسیاب مربوط گذرهای ۳۲ و ۳۳ ناحیه ششم از سوی شاروالی کابل با همکاری دفتر پروژ‌وی سازمان ملل متحد جریان […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.