امارت اسلامی از برگشت صد‌ها خانواده‌ مهاجر افغانستان از پاکستان خبر داد

امارت اسلامی از برگشت صد‌ها خانواده‌ مهاجر افغانستان از پاکستان خبر داد

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان امارت اسلامی اعلام کرده که در جریان یک هفته گذشته ۸۲۰ خانواده‌ مهاجر افغانستان از پاکستان به گونه اجباری و دواطلبانه برگشته‌اند.

این وزارت روز(شنبه ۲۲ میزان) با نشر خبرنامه ای در صفحه‌ ایکس گفته که این مهاجرین از تاریخ (۱۵ الی ۲۰) میزان وارد کشور شده‌اند.

به گفته وزارت مهاجرین و عودت کنندگان این خانواده‌ها شامل چهار هزار و ۹۷۵ نفر و ۳۹۱ زندانی در زندان‌‌های پاکستان هستند.

همچنین این وزارت به نقل از آمریت سرحدی سپین بولدک ولایت قندهار تاکید کرده که برای شماری از مهاجرین برگشت کننده کمک‌های غذایی توزیع شده و کسانی که بیمار بودند تحت تداوی قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که به دنبال واکنش‌های بین المللی مبنی بر تصمیم اخراج مهاجرین افغانستان از پاکستان مقامات این کشور بر اخراج این مهاجر تاکید دارند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرپرست وزیر تجارت وصنعت در حاشیه نخستین کنفرانس ملی پیشرفت اقتصادی افغانستان در پوهنتون پکتیا بیان داشت که، این وزارت طرح های اقتصادی نهاد های تحصیلی کشور را عملی مینماید.

ی اکتبر 15 , 2023
سرپرست وزیر تجارت وصنعت در حاشیه نخستین کنفرانس ملی پیشرفت  اقتصادی افغانستان در پوهنتون پکتیا بیان داشت که، این وزارت طرح های اقتصادی نهاد های تحصیلی کشور را عملی مینماید. الحاج نورالدین عزیزی سرپرست وزارت تجارت و صنعت و هیئت همراه شان ضمن دیدار از نخستین کنفرانس ملی  پیشرفت اقتصادی […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.