در اوج نگرانی امریکا رهبر کوریای شمالی به روسیه می‌رود

در اوج نگرانی امریکا رهبر کوریای شمالی به روسیه می‌رود

رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، در ماه جاری میلادی به روسیه می‌رود و در مورد ارسال تسلیحات به مسکو  با ولادیمیر پوتین همتای روسی‌اش گفت‌وگو می‌کند.

نیویارک تایمز دوشنبه‌شب، ۴ سپتامبر، به نقل برخی منابع امریکایی و اروپایی خود در این مورد گزارش داده است.

براساس ادعای این منابع، کیم جونگ اون احتمالاً با قطار زرهی از پیونگ‌یانگ به ولادی‌وستوک روسیه خواهد رفت.

مقام‌های کوریای شمالی هنوز رسماً در این مورد چیزی نگفته‌اند.

امریکا که نگران ارسال تسلحات نظامی از کوریای شمالی به روسیه است، تا کنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.

پیش از این، دولت امریکا به رهبری بایدن گفته بود که ممکن است پیونگ‌یانگ تسلیحات بیشتری در اختیار روسیه قرار دهد تا در جنگ علیه اوکراین استفاده شود.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید، چند روز پیش گفت که امریکا نگران مذاکرات فعال تسلیحاتی بین روسیه و کوریای شمالی است.

در همین حال، سازمان اطلاعات کوریای جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جریان سفرش به پیونگ‌یانگ، پیشنهاد برگزاری رزمایش دریایی مشترک به این کشور را داده بود.

این در حالی است که رهبر کوریای شمالی چندی پیش ضمن اعلام حمایت کامل کشور از دولت روسیه به رهبری پوتین، بر آماده‌گی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها با مسکو تاکید کرده بود.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رئیس ارتباط خارجه هرات با مسوول دفتر اوچا در حوزه غرب دیدار کرد

چ سپتامبر 6 , 2023
رئیس ارتباط خارجه هرات با مسوول  دفتر اوچا در حوزه غرب دیدار کرد مولوی شیراحمد عمار رئیس نمایندگی وزارت خارجه در هرات با خانم سارا اللیثی رئیس دفتر  اوچا در حوزه غرب کشور در مقر نماینده‌گی این ریاست دیدار و ملاقات نمود. رئیس دفتر اوچا در حوزه غرب ضمن قدردانی […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.