تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب کانادا سبب اعلام وضعیت اضطرار در بریتش کلمبیا شد

تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی در غرب کانادا سبب اعلام وضعیت اضطرار در بریتش کلمبیا شد

مقام‌های محلی در غرب کانادا از اعلام وضعیت اضطراری در این مناطق خبر داده تاکید کرده‌اند که بیش از ۳۵ هزار نفر درپی تشدید آتش‌سوزی ‌های جنگلی در منطقه بریتش کلمبیا تخلیه شدند.

دانیل ابی، نخست وزیر بریتش کلمبیا روزشنبه، نزدهم اگست وضعیت را در مناطق آتش‌سوزی «وخیم» خوانده و تاکید کرده که تخلیه شدگان نیاز مبرم به سرپناه دارند.

به گفته مقام‌های این منطقه تاکنون حدود ۱۴ هزار کیلومتر زمین در منطقه شهر کلونا، در ۳۰۰ کیلومتری شرق ونکوو دچار آتش‌سوزی شده است.

ازسوی‌هم بر اساس گزارش‌ها در آتش‌سوزی‌های جنگلی در جزیره تنریفه اسپانیا بیش از ۲۴ هزار نفر تخلیه شده‌اند.

آتش‌سوزی در جزایر قناری که از چهار روزپیش آغاز شده بود تاکنون منجر به تخریب بیش از چهارهزار هکتار زمین شده است.

همچنین منابع محلی در این مناطق گفته‌اند که آتش‌سوزی‌‌ها به دلیل باد‌های شدید و دمای بالا گسترش یافته و از کنترول خارج شده است.

این در حالی است که شدت گرمی هوا به دلیل تغییرات اقلیمی منجر به آتش‌سوزی ‌های گسترش در مناطق مختلف کشور‌های امریکا، کانادا و اروپا شده است.

گفتنی است که آتش‌سوزی ‌های گسترده هفته گذشته در جزیره ماوی امریکا جان بیش از صد تن را گرفته و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر دیگر هنوز ناپدید‌ شده‌اند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لوایح جدید امنیت ملی پاکستان بدون امضای رییس جمهور به قوانین تبدیل شدند

د آگوست 21 , 2023
لوایح جدید امنیت ملی پاکستان بدون امضای رییس جمهور به قوانین تبدیل شدند رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که دو لایحه جدید ( متمم ۲۰۲۳ اطلاعات رسمی و ارتش پاکستان) بدون امضای عارف علوی، رییس جمهور این کشور، تصویب شده‌اند. رزنامه داون روز یک‌شنبه، ۲۰ آگست، گزارش داده که این قوانین […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.