امریکا و ایران بر سر تبادله زندانیان به توافق رسیدند

امریکا و ایران بر سر تبادله زندانیان به توافق رسیدند

بربنیاد گزارش، امریکا و ایران به توافقی دست یافته‌اند که براساس آن در ازای دسترسی تهران به شش میلیارد دالر از دارایی‌های مسدود شده خود برای مقاصد بشردوستانه و آزادی چندین ایرانی زندانی توسط امریکا، تهران پنج زندانی امریکایی را آزاد خواهد کرد.

نیویارک تایمز روز پنج‌شنبه، ۱۰ آگست، این موضوع را گزارش داده است.

در گزارش آمده است: «به گفته چند تن از مقام‌های آگاه از این توافق، امریکا و ایران به توافقی دست یافته‌اند تا در ازای چند ایرانی، پنج امریکایی زندانی در ایران نیز آزاد شود و در نهایت ایران به حدود شش میلیارد دالر درآمد نفتی خود دسترسی پیدا کنند.»

در همین حال، جرد گنسر، وکیل یکی از این زندانیان نیز گفته است که پس از دو سال مذاکره در سکوت میان ایران و امریکا، تهران پنج شهروند ایرانی امریکایی دو تابعیتی را در حبس خانه‌گی قرار داد.

به گفته وی، روز پنج‌شنبه چهار زندانی دو تابعیتی از زندان اوین به هوتلی در تهران منتقل شدند و برای چند هفته در آن‌جا نگهداری خواهند شد تا اجازه سوار شدن آن‌ها به هواپیما داده شود.

با این حال به گفته منابع آگاه، امریکا همچنان نزدیک به شش میلیارد دالر از دارایی‌های ایران در کوریای جنوبی را به حسابی در بانک مرکزی قطر منتقل خواهد کرد.

مقام‌های دولت امریکا از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده‌اند.

از جانبی، نماینده‌گی ایران در سازمان ملل متحد نیز توافق تهران و واشنگتن در مورد خروج زندانیان دو تابعیتی از زندان تهران را تایید کرده است.

این در حالی است که پیش از این ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن گفته بود که تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و در این خصوص گفت‌وگوهای غیرمستقیمی را از سال گذشته با طرف امریکایی داشته‌اند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

زخمی شدن شش تن براثر انحراف یک عراده موتر کرولا از سرک در ولایت بامیان

ج آگوست 11 , 2023
زخمی شدن شش تن براثر انحراف یک عراده موتر کرولا از سرک در ولایت بامیان مسوولان محل می‌گویند که براثر انحراف شدن یک عراده موتر کرولا در روستای کالو مربوطات ولسوالی شبر ولایت بامیان شش تن زخمی شده است. به گزارش مسوولان، این رویداد صبح روز (پنج شنبه، ۱۹اسد) حوالی […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.