پوتین: گروه واگنر به‌گونه رسمی وجود ندارد

پوتین: گروه واگنر به‌گونه رسمی وجود ندارد

پس از تنش‌های اخیر میان گروه واگنر و وزارت دفاع روسیه، موضوع قانونی کردن شرکت‌های نظامی خصوصی در این کشور بالا گرفته است.

به گزارش تاس، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه روز جمعه، ۱۴ جولای، گفته که قانونی کردن شرکت‌های نظامی خصوصی موضوع پیچیده‌ای است که باید توسط دولت و مجلس به آن رسیده‌گی شود.

او‌ افزوده که شرکت‌هایی مانند واگنر (Wagner PMC) در حال حاضر از نظر قوانین روسیه وجود ندارند.

در این گزارش به نقل از پوتین آمده است: «گروه واگنر وجود دارد، اما نه از نظر قضایی.»
پوتین همچنان با تمجید از گروه واگنر خاطرنشان کرده که اعضای عادی واگنر «با عزت» می‌جنگیدند، بنابراین او بسیار متأسف است که درگیر این رویدادها شدند.

اشاره پوتین به اختلافات اخیر گروه واگنر با مقامات نظامی این‌ کشور است که در پی آن اعضای واگنر چندین شهر روسیه را بدون درگیری زیر کنترل در آوردند و‌ سرانجام تنش‌های چندین روزه میان واگنر و‌ مسکو با پا در میانی الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس، پایان یافت.

تنش‌ها میان دو طرف پس از آن اغاز شد که یوگنی پریگوژین ادعا کرد که پایگاه نیرو‌هایش در خط مقدم جنگ در اوکراین مورد حملات هوایی و‌ راکتی روسیه قرار گرفته است.

واگنر یک شرکت امنیتی خصوصی است که متعلق به دولت روسیه دانسته می‌شود. این شرکت به‌دلیل اشتراک در جنگ‌های مختلف از جمله اوکراین به نفع روسیه، زیر تحریم‌های امریکا و اروپا قرار دارد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

امروز جمعه ۲۳ سرطان از کتاب قاره کوزلریم در کابل رونمایی گردید.

ج جولای 14 , 2023
امروز جمعه ۲۳ سرطان از کتاب قاره کوزلریم در کابل رونمایی گردید. این کتاب به زبان ازبکی از جمله اثر های محمد عالم کوهکن که یکی از نویسنده های ازبکتبار از ولایت فاریاب می باشد . که بیشتر از ده اثر دارد . کتاب قاره کوزلریم در برگرنده داستان ها […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.