ریس ‌جمهور نیجريا بازداشت شد، اطلاعاتی از محمد بازوم در دست نیست

ریس ‌جمهور نیجريا بازداشت شد ، اطلاعاتی از محمد بازوم در دست نیست

رويترز نوشت، سربازان گارد ملی نیجریا تنها ساعتی پس از محاصره کردن کاخ ریاست‌جمهوری، «محمد بازوم» رئیس‌جمهور این کشور را که در داخل کاخ ریاست جمهوری بود، بازداشت کردند.
یکی از اعضای دفتر رسانه‌ای رئیس‌جمهوری نیجریا اعلام کرد که اطلاعات دقیقی درباره آنچه در نیامی، پایتخت می‌گذرد، وجود ندارد.
همچنین اطلاعات دقیقی از بازداشت رئیس جمهور در کاخ ریاست جمهوری هم در دست نیست.

در همین حال آمریکا خواستار آزادی فوری رئیس جمهور نیجریا شد
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پی بازداشت رئیس جمهور نیجریا خواستار آزادی فوری و احترام به حاکمیت قانون شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما از شهروندان آمریکایی حاضر در نیجریا خواسته ایم رفت و آمد را محدود کرده و از مناطق تحت تاثیر دوری کنند.

جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ایکواس) نیز در بیانیه‌ای تلاش برای کودتا در نیجریا را محکوم کرد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادعای کی‌یف: موشک‌های کروز روسیه را سرنگون کردیم

پ جولای 27 , 2023
ادعای کی‌یف: موشک‌های کروز روسیه را سرنگون کردیم نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که دو موشک کروز روسیه که از دریای سیاه شلیک شده بودند، سرنگون شده‌اند، اما انتظار می‌رود حملات موشکی بیشتری صورت بگیرد. بربنیاد گزارش سی‌ان‌ان، این موشک‌ها روز چهارشنبه، ۲۶ جولای، به سمت اوکراین شلیک و در […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.