بیش از ۴۰۰ تن در پنجمین شب اعتراضات در فرانسه بازداشت شدند

بیش از ۴۰۰ تن در پنجمین شب اعتراضات در فرانسه بازداشت شدند

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که صدها نفر در پنجمین شب ناآرامی‌های فرانسه پس از تشییع جنازه یک نوجوان الجزایری بازداشت شده‌اند.

رویترز روز یک‌شنبه، ۲ جولای، گزارش داده که مقام‌های امنیتی فرانسه‌ نیروهای کمکی بیشتر را برای سرکوب اعتراضات در نقاط مهم جابه‌جا کرده است.

وزارت امور داخله فرانسه گفته که بیش از ۴۰۰ معترض از روز شنبه تا ساعت ۱:۳۰ صبح یک‌شنبه در سراسر این کشور بازداشت شده‌اند.

با دست‌گیری این تعداد، شمار کل بازداشت شده‌گان از آغاز اعتراضات تا کنون در فرانسه به بیش یک هزار و ۷۰۰ تن رسید.

جرالد دارونین، وزیر داخله فرانسه، پیش‌تر به خبرنگاران گفته بود که ۴۵ هزار نیروی امنیتی در طول شنبه‌شب و بامداد یکشنبه در شهرهای مختلف این کشور مستقر خواهند شد.

بیش‌تر این نیروها به لیون، گرنوبل و مارسی فرستاده شدند که گواه بیشترین شورش‌ها بود.

تنها در پاریس و اطراف آن که حدود هفت هزار پولیس حضور داشتند، ۱۲۶ معترض تا بامداد یکشنبه بازداشت شده‌اند.

این اعتراضات که پس کشته شدن یک نوجوان جزایری‌الاصل از سوی پولیس فرانسه صورت گرفت، بار دیگر تنش‌های نژادی شدید در فرانسه مدرن را آشکار کرد و نظارت پولیس را افزایش داد، نیرویی که مدت‌هاست متهم به جدا کردن اقلیت‌ها در این کشور است.

همچنان این بحران برای امانوئل مکرون، رییس‌ جمهور فرانسه اتفاقی بدی است که پس از اعتراضات بر سر افزایش سن بازنشسته‌گی رخ می‌دهد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار برنامه جهانی غذا؛ «پس از اکتوبر پولی برای کمک به مردم افغانستان نداریم

ی جولای 2 , 2023
هشدار برنامه جهانی غذا؛ «پس از اکتوبر پولی برای کمک به مردم افغانستان نداریم برنامه جهانی غذا (WFP) گفته که بودجه این نهاد رو به اتمام است و پس از ماه اکتوبر سال جاری میلادی پولی برای ادامه کمک‌ به نیازمندان در افغانستان ندارد. رویترز جمعه‌شب، ۹ سرطان، گزارش داده […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.