اردوغان خواستار اتحاد مسلمانان در برابر اسلام‌هراسی شد

اردوغان خواستار اتحاد مسلمانان در برابر اسلام‌هراسی شد

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی، خواستار اتحاد همه مسلمانان برای مقابله با اسلام هراسی در جهان شد و هتک حرمت به قرآن کریم در سویدن را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانسی در چهل و ششمین کنوانسیون سالانه انجمن پزشکان امریکای شمالی (APPNA) ایراد شد، گفت: «حمله شرورانه به کتاب مقدس ما قرآن در سویدن در روز اول عید قربان ابعاد وحشتناک اسلام هراسی را آشکار می‌کند».

رجب طیب اردوغان بر مسئولیت همه مسلمانان جهان برای مقابله با هتک حرمت علیه قرآن و جلوگیری کردن از تکرار چنین اقدامات شنیعی تاکید کرد.

او گفت: «همه ما، همه مسلمانان مسئولیت بزرگی داریم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین اعمالی که در ترکیه به آن واکنش بسیار شدیدی داریم، تکرار نشوند. اگر یک دل و یک صدا عمل کنیم، هیچ کس در دنیا جرأت حمله به مقدسات مسلمانان را ندارد».

رئیس‌جمهور ترکیه در این سخنرانی بر پیوندهای قوی این کشور با پاکستان به عنوان دو کشور دوست تاکید کرد و افزود، ترکیه و پاکستان دارای روابطی استثنایی هستند.

درخواست اردوغان از مسلمانان جهان برای اتحاد به منظور مقابله با اسلام هراسی و مقابله با هتک حرکت علیه مقدسات اسلامی در ادامه واکنش‌های بین‌المللی علیه هتاکی به کلام الله مجید در سویدن انجام شده است.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

یک فابریکه خصوصی از بلخ پنجاه تُن نوشابه به کازاخستان صادر کرده است

ی جولای 16 , 2023
یک فابریکه خصوصی از بلخ پنجاه تُن نوشابه به کازاخستان صادر کرده است یک فابریکه خصوصی از مزارشریف مرکز ولایت بلخ برای نخستین بار پنجاه تُن نوشابه گازدار به ارزش یک میلیون و ۲۰۰ هزار افغانی به کازاخستان صادر کرده است. شاه محمود قادری رییس فابریکه تولیدی نور قادری می‌گوید […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.