یوگا، سرچشمه جوانی است

یوگا، سرچشمه جوانی است

یوگا ورزشی است که باعث انعطاف پذیری بدن شده، سلامتی بدن را بهبود می‌بخشد و سبب افزایش اعتماد به نفس شده و ذهن را تازه می‌کند.

یوگا تمرین حرکات منظم بدنی است که باعث آرامش جسمی و روحی می‌شود ومقعوله‌ی زیبا در این مورد وجود دارد که می‌گوید”یوگا سرچشمه جوانی است.”

اعلام ۲۱ جون به عنوان روز جهانی یوگا، بعد از فراخوانی توسط نخست وزیر هندوستان، نارندرا مودی، در طی سخنان وی با مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در 27 سپتامبر 2014 صورت گرفت.

گوشه ای از اظهارات وی بدین شرح است:
“یوگا هدیه گرانبهایی از سنت کهن هندوستان است.یوگا در برگیرنده اتحاد ذهن و جسم، فکر و عمل، بایدها و نبایدها ، هارمونی بین انسان و طبیعت و رویکردی کامل به سلامتی وتندرستی است. یوگا فقط راجع به تمرین بدنی نیست بلکه کشف احساس یکی بودن ما با طبیعت و دنیاست. با تغییر شیوه زندگی و ایجاد آگاهی، میتواند به ما کمک کند تا با تغییرات شرایط منطبق شویم. اجازه دهید تا به سوی نامگذاری روز جهانی یوگا قدم برداریم.”

در پیشنهاد 21 جون به عنوان روز جهانی یوگا که انقلاب تابستانی است؛ نارندرا مودی بیان داشت که این روز طولانی ترین روز سال در نیمکره شمالی است و نشانه های خاصی در بسیاری از قسمت های دنیا دارد.

در 11 دسامبر 2014، روز جهانی یوگا توسط 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرا تصویب و نامگذاری شد.

گفتنی است که قبل از تعیین این تاریخ به عنوان روز جهانی یوگا، گروه های رسمی و غیر رسمی از معلمین یوگا و مشتاقین روزهای دیگری را به عنوان روز یوگا با دلایل گوناگون جشن می گرفتند.

 

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مجاهد: اگر اسلام‌آباد تقاضا کند، میان پاکستان و تی‌تی‌پی پا درمیانی می‌کنیم.

چ ژوئن 21 , 2023
مجاهد: اگر اسلام‌آباد تقاضا کند، میان پاکستان و تی‌تی‌پی پا درمیانی می‌کنیم. ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا‌.ا.ا می‌گوید که اگر اسلام‌آباد بخواهد، آنان در مذاکرات میان پاکستان و تحریک طالبان پاکستان پا درمیانی خواهد کرد پیش از این برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌ بودند که حکومت سرپرست افغانستان تلاش می‌کند […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.