کارزار ضدعفونی‌کردن حیوانات برای جلوگیری از شیوع «تب کانگو» در کابل آغاز شد

کارزار ضدعفونی‌کردن حیوانات برای جلوگیری از شیوع «تب کانگو» در کابل آغاز شد

تب خون‌ریزی‌دهنده‌ی کانگو یک بیماری ویروسی و کشنده است که از طریق گزیدن کنه داخل بدن حیوان شده و پس از آن، از طریق تماس یا خوردن گوشت آن به انسان انتقال می‌یابد.

صدراعظم عثمانی، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، در یک نشست خبری که امروز (یک‌شنبه ۲۸ جوزا) در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار شده بود، گفت که برای جلوگیری از شیوع تب کانگو، کارزار ضدعفونی‌کردن حیوانات را در بازارهای خریدوفروش حیوانات در کابل، آغاز کرده  است که تا روز عرفه ادامه‌ می‌یابد.

او می‌افزاید: «زمانی که حیوانات به این بیماری مبتلا شوند، رفت‌وآمد به کشورهای خلیجی کاهش می‌یابد و محصولات حیوانی کم می‌شود و سفرهای شهروندان محدود خواهد شد.»

پزشکان، می‌گویند که تب شدید، سردردی، درد عضلات، گرفتگی گردن، کمردردی، سرخی چشم، افسردگی و عصبانیت از نشانه‌های عمده‌ی ابتلا به تب کانگو، است.

سید ابوالحسین، پزشک در ریاست صحت حیوانی وزارت زراعت، می‌گوید که برای پیش‌گیری از ابتلا به تب کانگو، باید موارد بهداشتی به گونه‌ی جدی رعایت شود.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادامه دستگيري مهاجرين افغان در پاكستان

ی ژوئن 18 , 2023
ادامه دستگيري مهاجرين افغان در پاكستان پولیس اسلام آباد اعلان کرده که از ۱۷ روز بدینسو توسط پولیس مبارزه با تروریزم عملیات علیه افغانهای غیر قانونی که در ساحات اسلام آباد زندگی میکنند جریان داشته، ۲۵ قضیه از ۴۹۱ افغان به اساس قانون ۱۴ شهروندان خارجى و مواد ۵۵/۱۰۹ ثبت […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.