همزمان با افزایش موارد ابتلا به پولیو (فلج کودکان) در افغانستان، چهارمین مورد مثبت این بیماری در ولسوالی بهسود ننگرهار ثبت شده‌است.

همزمان با افزایش موارد ابتلا به پولیو (فلج کودکان) در افغانستان، چهارمین مورد مثبت این بیماری در ولسوالی بهسود ننگرهار ثبت شده‌است.

مسئولان کارزار مبارزه با پولیو می‌گویند که یک کودک چهارساله در روستای «ثمرخیل» این ولسوالی بهسود، قربانی این بیماری شده.

ریاست صحت عامه امارات اسلامی در ننگرهار با تایید این خبر، گفته که برنامه واکسیناسیون پولیو در سراسر این ولایت برای کودکان زیر ۵ سال آغاز شده‌است.

این چهارمین کودکی است که در جریان سال روان میلادی در افغانستان به بیماری پولیو مبتلا می‌شود. تمام این چهار مورد تازه در ننگرهار شناسایی شده‌است.

دو ماه پیش، صندوق حمایت از کودکان ملل متحد، از آغاز دوره تازه واکسیناسیون سراسری فلج کودکان در ۳۴ ولایت افغانستان خبر داده بود.

پولیو یک بیماری ویروسی است که درمان ندارد و دریافت واکسین تنها راه جلوگیری از ابتلا به آن است.

کودکی که واکسین ضدپولیو نشود، با ابتلا به این بیماری ممکن است به طور دایمی فلج شده و یا هم بمیرد.

در بین کشورهای جهان افغانستان و پاکستان هنوز هم تنها دو کشوری هستند که فلج کودکان در آنجا ریشه‌کن نشده‌است.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تاکید وزیر خارجه ایران بر حل مسئله حق‌آبه از مجراهای حقوقی و سیاسی

ش ژوئن 3 , 2023
تاکید وزیر خارجه ایران بر حل مسئله حق‌آبه از مجراهای حقوقی و سیاسی وزیر خارجه ایران می‌گوید که تهران مسئله حق‌آبه‌اش را از افغانستان از راه‌های حقوقی و سیاسی در دستور کار خود قرار داده است. حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با روزنامه‌ی ایرنا می‌افزاید که سرپرست سفارت ایران در افغانستان، […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.