حملات هوایی روسیه بر شمال‌‌غرب سوریه؛ نُه غیرنظامی کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند

حملات هوایی روسیه بر شمال‌‌غرب سوریه؛ نُه غیرنظامی کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شدند

نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه می‌گوید که حملات هوایی روسیه در شمال‌غرب این کشور، دست‌کم ۹ کشته و ۳۰ زخمی برجای گذاشت.

رویترز به نقل از این نهاد گزارش داده که جت‌های روسیه روز یک‌شنبه، ۲۵ جون، یک بازار سبزیجات در منطقه جسرالشغور را که مردم در حال خریداری برای عید قربان بودند، هدف قرار داده است.

شاهدان و امدادگران گفته‌اند که جنگنده‌های روسیه روستاهایی در منطقه کوهستانی جبل الزاویه و حومه ادلب را نیز هدف قرار داده‌اند.

بربنیاد این گزارش، قربانیان این حملات همه غیرنظامیان هستند.
تا کنون نیروهای روسیه و ارتش سوریه درباره این حملات چیزی نگفته‌اند.

پیش از این، دمشق و روسیه گفته‌ بودند که تنها گروه‌های شورشی را هدف قرار می‌دهند و حملات بی‌رویه به غیرنظامیان را همواره رد کرده‌اند.

حمله مرگبار غیرنظامیان سوری از سوی جنگنده‌های روسی یک روز پس از شورش مزدوران واگنر علیه دولت پوتین انجام شد.

ست فرانتزمن، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسایل خاورمیانه، در توییتی این حمله را این‌گونه توصیف کرد: «روش مرگبار مسکو» برای رساندن این پیام که [سوریه را] ترک نمی‌کنیم و به سوءاستفاده از شورش واگنرها برای انجام هیچ اقدامی فکر نکنید.»
بیش از چهار میلیون شهروند سوری عمدتا در نتیجه بمباران‌های متعدد روس‌ها و نیروهای اسد به شمال غرب سوریه فرار کرده‌اند.

منطقه شمال غرب سوریه بیشتر در اختیار گروه شبه نظامی هیئت تحریر الشام و همچنان نیروهای تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کانادا روند کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را تسهیل کرد

د ژوئن 26 , 2023
کانادا روند کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را تسهیل کرد دولت کانادا، اعلام کرده است که لایحه‌ی تسهیل کمک‌های بشردوستانه به افغانستان که از سوی مجلس این کشور تصویب شده‌بود، از سوی مقام سلطنتی نیز توشیح شده است. این کمک‌ها در بخش‌های خدمات صحی، آموزش، معیشت، حقوق بشر، فعالیت‌های مهاجرتی و […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.