جنگ در سودان بار دیگر شدت یافته است

جنگ در سودان بار دیگر شدت یافته است

دامنه جنگ میان اردوی سودان و جبهه موسوم به واکنش سریع یا RSF گسترده تر شده است.

در جریان روز جمعه (۲۳ جون) طیاره ها شهر خرطوم پایتخت سودان را بمباران کردند و به گزارش خبرگزاری فرانس پریس، جنگ کوچه به کوچه ادامه دارد.

در چند روز گذشته، جنگ از حاشیه غربی پایتخت به سوی مناطق دارفور و کوردوفان گسترش یافته است.

نزدیک به دو ماه می شود که جنگ به خاطر قدرت ادامه داشته و تنها با نافذ شدن چند مرتبه آتش بس، به صورت موقت، توقف یافته بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، در جنگ تا اکنون بیش از دو هزار تن کشته شده اند و بیش از دو نیم میلیون تن دیگر خانه های شانرا ترک کرده اند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهروندان افغانستان با داشتن تذکره می‌توانند از بندر تورخم وارد شوند

ش ژوئن 24 , 2023
شهروندان افغانستان با داشتن تذکره می‌توانند از بندر تورخم وارد شوند مسوولان بندر تورخم می‌گویند آنعده شهروندان افغانستان که پاسپورت ندارند سر از امروز شنبه با  تذکره خود می توانند به دیدار خانواده های خود در روز های عید قربان به افغانستان سفر کنند. عصمت الله یعقوب، کمیشنر تورخم گفت […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.