پیکرهوشنگ ابتهاج در باغ محتشم رشت ایران به خاک سپرده شد

براساس گزارش رسانه‌های ایرانی، پیکر هوشنگ ابتهاج «سایه» شاعر و پژوهش‌گر نامدار زبان فارسی با حضور پرشمار مردم گیلان و دیگر استان‌ها، در باغ محتشم رشت ایران، به خاک سپرده شد.

در این مراسم، یلدا ابتهاج، دختر هوشنگ ابتهاج گفته است:” پدرم حرف‌هایش را با زبان و اشعارش به ما منتقل کرده است و امیدواریم ما خانواده‌اش و مردم این پیام‌ها را با گوش جان بشنویم”.

هوشنگ ابتهاج مشهور به سایه چندی پیش و پس از سپری کردن یک دوره بیماری کلیوی در آلمان فوت کرد.

پیکر این شاعر روز چهارشنبه دوم سنبله از آلمان به ایران منتقل شد و تشییع پیکر وی نیز روز گذشته از مقابل تالار وحدت تهران برگزار شد.

امیر هوشنگ ابتهاج مشهور به “سایه” از شاعران به نام معاصر است که به دو سبک نو و کلاسیک شعر سروده است.

او تنها در زمینه شعر و ادبیات فعالیت نمی‌کرده، بلکه در زمینه موسیقی نیز بسیار توانمند بوده و از سال سال ۱۳۵۰ تا ۱۳۵۶ “سرپرست برنامه گل‌ها” در رادیو ایران و پایه‌گذار برنامه موسیقی “گلچین هفته” نیز بوده است.

او اولین دفتر شعری خود را در سال ۱۳۲۵ خورشیدی نشر کرد و بیشتر شعر نو، غزل و مثنوی سروده است.

گفتنی است که امیرهوشنگ ابتهاج این شاعروپژوهشگرفارسی در افغانستان نیز هوادارانی بسیاری داشت و مردم، به ویژه جوانان و فرهنگیان همواره اشعارش وی را دکلمه می‌کنند.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ادبیات کودک در افغانستان به فراموشی سپرده شده است

ش مه 6 , 2023
شماری از نویسنده‌گان می‌گویند که کاری در عرصه تولید ادبیات کودکان در کشور انجام نشده است. این نویسنده‌گان، وضعیت کودکان را در افغانستان نگران کننده عنوان می‌کنند و می‌افزایند که کودکان در شرایط کنونی نه تنها از دست‌رسی به کتاب‌های کودکانه محروم اند؛ بل‌که شمار زیادی از آنان از نعمت آموزش […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.