ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی؛ کتابخانه «کاج» ویژه بانوان در بامیان گشایش یافت

کتاب‌خانه‌ ای با نام «کاج» ویژه‌ بانوان به ابتکار یک بانوی جوان با همکاری یک مؤسسه با هزینه ۱۵۰ هزار افغانی در بامیان گشایش یافته است.

نیک‌بخت ثنا مسئول و موسس کتابخانه کاج، گفته است که این کتابخانه دارای ۵۰۰ تا ۶۰۰ جلد کتاب در بخش‌های فلسفه، روانشناسی، جامعه شناسی، ادبیات و… می‌باشد.

او هدف از راه اندازی این کتابخانه را ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه در میان زنان این ولایت عنوان کرده است.

بانو ثنا افزوده است: «مردان هم با خریدن و به امانت گرفتن کتاب می‌توانند از این کتاب‌خانه استفاده کنند، اما نمی‌توانند از فضای کتاب‌خانه برای مطالعه استفاده کنند.»

نیک‌بخت ثنا که خود نیز دانشجوی دانشگاه بامیان است، خاظرنشان ساخته است که به دنبال منع زنان از کار و آموزش، این کتاب‌خانه را برای بانوان محروم از مکتب، دانشگاه و کار، ایجاد کرده است.

او همچنان ابراز امیدواری کرده است که بتواند ظرفیت و امکانات این کتاب‌خانه را با هم‌کاری شهروندان و نهادهای مدد رسان بیشتر سازد.

گفتنی است که در سال های اخیر این نخستین کتابخانه‌ ویژه بانوان است که در ولایت بامیان گشایش یافته است.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سومین نشست هفتگی شاعران دختر در دانشگاه کابل

ش مه 6 , 2023
حمدضیا رفعت استاد دانشگاه کابل از سومین نشست هفتگی دور دوم کانون شعر دانش‌جو خبرداده است. وی امروزشنبه،۲ میزان، درصفحه فیس بوکش نوشته است« که سومین نشست هفتگی شاعران، ویژه‌‌ی دانش‌جویان دختر دانش‌کده‌ی ارتباطات و ژورنالیزم برگزار شد». این استاد دانشگاه در ادامه گفته است که در این نشست شاعران نوخاسته، […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.