تجلیل از روز مزرعه در هرات

تجلیل از روز مزرعه در هرات

مسوولان ریاست زراعت هرات طی بازدید از مزارع دهاقین از روز جهانی مزرعه تجلیل نمودند.

حبیب الله صابری مدیر فارم تحقیقاتی اردو خان می گوید این اداره در تلاش است تا روابط میان دهاقین و شرکت های تولیدی تخم های اصلاح شده را قایم نموده و تخم اصلاح شده را به دسترس شأن قرار دهیم.

آقای صابری می افزاید برای مشخص ساختن تخم های اصلاح شده در این فارم به مدت چهار سال تحقیق صورت گرفته تا تخم با کیفیت در خدمت کشاورزان قرار داده شود.

از سوی دیگر فریداحمد یوسفی رییس شرکت تولیدی بذر پاشان امین می گوید که در سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۵ تن گندم اصلاح شده را جهت کشت در خدمت دهاقین قرار دادیم که نتیجه خوبی را نیز داشته است.
وی گوید اکنون در هرات ۱۵ شرکت در این راستا فعالیت می کند که حدود ۷۵ فیصد دهاقین بخاطر کشت تخم های اصلاح شده آماده شده اند.

شایان ذکر است که جهت تحقیقات بیشتر در فارم متذکره باید همکاری های بیشتر صورت گیرد تا در بخش سیت های تجربوی این فارم به مشکل روبرو نشود.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

(۹۵۰۰۰) دوز واکیسن پیشگیری از بیماری های پوستی حیوانات در فراه تطبیق می‌گردد

س مه 30 , 2023
(۹۵۰۰۰) دوز واکیسن پیشگیری از بیماری های پوستی حیوانات در فراه تطبیق می‌گردد مسوولان ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت فراه می گویند؛  در این ولایت (۹۵۰۰۰) دوز واکسین حیوانات جهت پیشگیری از بیماری های پوستی در این ولایت از سوی  موسسۀ( FAO ) مورد تطبیق قرار می‌گیرد. مولوی عبدالمؤمن […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.