احتمال افزایش تب استخوان شکن در کشور


احتمال افزایش تب استخوان شکن در کشور

سازمان جهانی بهداشت در افغانستان گفته است که ممکن است در فصل بارانی، موارد تب‌ استخوان‌شکن یا “تب‌ دنگی” در کشور افزایش یابد و این سازمان کارکنان بهداشتی‌اش را برای مدیریت موارد این تب‌ آماده می‌کند.

این سازمان در صفحه تویتراش نوشته است که اخیرا ۳۰۰ داکتر، پرستار و کارشناسان آزمایشگاهی را از ۱۸ شفاخانه و ۲۵۰ مرکز صحی از ولایت‌های کنر، لغمان، نورستان و ننگرهار آموزش داده است.

به گفته پزشکان، تب دنگی در مناطق نیمه گرمسیر و گرمسیر بیش‌تر پیدا می‌شود، اما این بیماری ساری نیست و تنها فرد گزیده شده از پشه به این ویروس دچار می‌شود.

خبرگزاری همنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تیم ملی فوتسال عازم “لبنان” شد

د مه 22 , 2023
تیم ملی فوتسال عازم “لبنان” شد تیم ملی “فوتسال” افغانستان برای برگزاری سه دیدار دوستانه با لبنان صبح امروز پس از پایان اردوی تمرینی‌ ایران، تهران را به مقصد “بیروت”ترک کرد. تیم ملی فوتسال افغانستان در سه دیدار دوستانه در تاریخ‌های ۲۵، ۲۷ و ۲۹ ماه “می” به مصاف لبنان […]

ممکن است بپسندید

پوشش خبری افغانستان، منطقه و جهان

خبرگزاری همنوا

درباره ما: خبرگزار همنوا به تاریخ ۱۴۰۲-۲-۱۵ ایجاد گردیده و با تیم مجرب و خبرنگاران خبره مصمم است تا خدمات ارزنده قابل قبول هموطنان عزیز خود ارایه نماید و به همین منظور خبرگزاری همنوا تاسیس نمودیم تا باشد از این طریق برای هموطنان عزیز خدمات سهولت خبررسانی شود. اهداف ما 1. هدف خبرگزاری همنوا از آغاز فعاليت اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . 2. اين خبرگزاری از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد . 3. خبرگزاری همنوا تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين آگاه ميسازد.